У розробці доповнення Phantom Liberty для Cyberpunk 2077 студія CD Projekt зіткнулася з гострим викликом: як віддати шану покійному польському актору голосу Мілогосту Речеку, який надав свої таланти персонажу Віктору Вектору в оригінальній грі. Речек не тільки був улюбленою фігурою в індустрії, але й продемонстрував надзвичайну продуктивність, завдяки чому його робота особливо цінувалася шанувальниками.
Одним із простих варіантів було залучення нового актора озвучення, який би виконав роль Речека та записав усі репліки персонажа з нуля, забезпечуючи безперервність ігрового процесу. Однак у команди CD Projekt були застереження щодо такого підходу. Вони визнали, що внесок Речека був винятковим, і хотіли зберегти автентичність його виконання.
Миколай Швед, директор із локалізації CD Projekt Studio, пояснив, що вони обрали інноваційне рішення. Замість того, щоб повністю замінити Речека, вони залучили іншого талановитого актора голосу для запису нового діалогу, необхідного для розширення. Після цього вони застосували розширене програмне забезпечення для моделювання голосу під назвою Respeecher, щоб маніпулювати та адаптувати голос нового актора, роблячи його дуже схожим на характерний голос Речека. Цей складний процес мав на меті створити плавний перехід між оригінальною грою та доповненням, вшановуючи при цьому спадщину Речека.
Важливо те, що студія шукала та отримала схвалення родини Мілогоста Речека, яка не лише підтримала, але й активно підтримала цей інноваційний підхід. Ця підтримка, включаючи підтримку синів Речека, підкреслила щиру повагу та захоплення CD Projekt до покійного актора озвучування та побажань його сім’ї.
Тим не менш, використання штучного інтелекту в індустрії розваг залишається предметом гострих дискусій. Деякі члени акторського співтовариства висловлювали занепокоєння тим, що технології штучного інтелекту використовуються таким чином, що може підірвати їхні засоби до існування або використовувати їхню роботу без належної компенсації. Зокрема, існує занепокоєння щодо потенційного зловживання штучним інтелектом для зменшення витрат або навіть для повторення іміджу та виконання актора без справедливої винагороди.
Ці занепокоєння призвели до серйозних дискусій у галузі. Наприклад, SAG-AFTRA, Гільдія кіноакторів Америки, нещодавно провела голосування щодо можливого страйку у відеоіграх. Ці дискусії зайшли в глухий кут через те, що SAG-AFTRA вважає несприятливими умовами, які охоплюють ключові питання для акторів, такі як справедлива заробітна плата, яка не відстає від інфляції, захист від зловживань ШІ та важливі гарантії для забезпечення добробуту акторів і компенсації у розвиваючому ландшафті розваг. Виклики та етичні міркування, пов’язані зі ШІ в індустрії розваг, продовжують розвиватися, ставлячи важливі питання для майбутнього створення контенту.